Το καλαμπόκι είναι μια καλλιέργεια θερμής εποχής, ευαίσθητο στον παγετό και τις ελαφριές παγωνιές. Ανήκει στην οικογένεια  Ποοειδών (Poaceae) ή Αγρωστωδών (Gramineae) και κατάγεται από την ήπειρο της Αμερικής. Το καλαμπόκι το καλλιέργησαν πρώτοι οι Μάγια, οι Ίνκας και οι Ατζέκοι περίπου πριν από 5000 χρόνια. Όταν Κολόμβος “ανακάλυψε” την Αμερική, ανακάλυψε επίσης και το καλαμπόκι.

Καλλιεργητικές συμβουλές  

Το καλαμπόκι είναι πολύ ευαίσθητο στους παγετούς. Μπορεί να χάσετε μια συγκομιδή, αν φυτέψετε πολύ νωρίς. Για καλή επικονίαση και γεμάτους καρπούς φυτέψτε σε τετράγωνα με τουλάχιστον 4-6 σειρές και περίπου 15 εκ. στο κέντρο. Στο καλαμπόκι, αρσενικά και θηλυκά άνθη βρίσκονται σε διαφορετικές περιοχές – τα αρσενικά άνθη σχηματίζουν μία φούντα η οποία βρίσκεται στην κορυφή του φυτού. Το θηλυκό λουλούδι βρίσκεται στην ένωση των φύλλων και το στέλεχος. Το καλαμπόκι έχει ρηχές ρίζες, έτσι εφαρμόστε καλή εδαφοκάλυψη και αποφύγετε το σκάλισμα σε βάθος μεγαλύτερο από 3,5 εκ.  Φυτέψτε απευθείας στο έδαφος περίπου 5 εκ βάθος 15 εκ αν φυτό και 15εκ ανά γραμμή . Το καλαμπόκι έχει 75% ποσοστό βλάστησης γι ‘αυτό βάλτε 3 σπόρους μαζί. Θα σπείρουμε τέλος Μαρτίου τις γραμμές μας αλλά πρέπει να σπείρουμε τουλάχιστο 4 γραμμές ανά κατεύθυνση δηλαδή 16 φυτά τουλάχιστο να σχηματίσουμε ένα τετράγωνο. Μαζί με το καλαμπόκι μπορείτε να βάλετε και αναρριχώμενο φασόλι το οποίο θα χρησιμοποιήσει το καλαμπόκι για στήριγμα.

296-12500285536UXa sweet corn IMG_8111IMG_8158Συγκομιδή

Περίπου 15-20 μέρες αφού εμφανιστούν τα μεταξένια νήματα, όταν είναι στεγνά και σκούρα κάντε μια μικρή σχισμή στο φλοιό ( μην τραβάτε τα νήματα κάτω) και τρυπήστε τον καρπό. Αν το υγρό είναι καθαρό τότε περιμένετε ακόμα μερικές μέρες. Αν το υγρό είναι γαλακτώδες τότε μπορείτε να τα μαζέψετε.

Οφέλη στην υγεία

Αν και μπορεί να ακούγεται περίεργο σε μερικούς ανθρώπους που έχουν συνηθίσει να σκεφτόμαστε το καλαμπόκι ως ένα απλό, βασικό είδος διατροφής, ή σνακ, ή ένα μέρος διατροφής για το καλοκαίρι, το καλαμπόκι είναι πραγματικά μια τροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά οφέλη. Σε όρους των συμβατικών αντιοξειδωτικών θρεπτικών συστατικών, το καλαμπόκι είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C, καθώς και  μαγγανίου. Το καλαμπόκι είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών. Ένα φλιτζάνι καλαμπόκι περιέχει περίπου 4,6 γραμμάρια φυτικές ίνες. Δεδομένου της καλής περιεκτικότητας του σε ίνες, την ικανότητά του να παρέχει πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συμπεριλαμβανομένων των βιταμινών Β1, Β5 και το φολικό οξύ, και αξιοσημείωτη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες του (περίπου 5-6 γραμμάρια ανά φλιτζάνι), το καλαμπόκι είναι ένα είδος διατροφής που θα αναμενόταν να προσφέρει οφέλη και στο αίμα. Φυτικές ίνες και πρωτεΐνες είναι βασικά συστατικά για τη σταθεροποίηση της διέλευση της τροφής μέσω της πεπτικής μας οδού. Επαρκής ίνες και πρωτεΐνες στη διατροφή βοηθά στη πέψη της τροφής.