8234642_e1d0863c5c_o 2475452311_42f28ef6d4_b 3616117273_87c5961a5c_o DSC07366





Οι πιπεριές ανήκουν στην οικογένεια φυτών Solanaceae, μαζί με την μελιτζάνα, τομάτα κ.α. Επιστημονική ονομασία τους είναι annuumCapsicum. Οι πιπεριές έχουν καλλιεργηθεί για περισσότερα από 9.000 χρόνια, με την πρώτη καλλιέργεια να έχει λάβει χώρα στη Νότια και Κεντρική Αμερική. Η ονομασία πιπέρι έχει δοθεί από Ευρωπαίους μετανάστες που πήγαν στην Αμερική.


Καλλιέργεια

Οι πιπεριές είναι καλλιέργειες θερμής εποχής, είναι ευαίσθητες στον παγετό. Φυτέψτε 3-4 φυτά ανά άτομο. Μπορούμε να φυτέψουμε απευθείας στο έδαφος ή σε σπορείο. Η θερμοκρασία εδάφους πρέπει να είναι τουλάχιστο 15 βαθμούς Κελσίου πριν την μεταφύτευση, γιατί αλλιώς θα κιτρινίσουν, θα αναστείλουν την ανάπτυξη τους και θα καρποφορήσουν αργά. Η απόσταση φύτευσης ανά φυτό είναι 40 εκατοστά και ανά γραμμή 80  εκατοστά. Η καλύτερη θερμοκρασία ανάπτυξης του φυτού είναι 20 – 24 βαθμούς Κελσίου  Η πιπεριά θέλει έδαφος αμμώδης με παρουσία αργίλου που είναι γόνιμο και παρουσία αρκετής οργανικής ύλης. Η ύπαρξη αλάτων στο νερό ή στο έδαφος μπορεί να βλάψει το φυτό. Καθ ‘όλη την καλλιεργητική περίοδο, βεβαιωθείτε ότι τα φυτά σας λαμβάνουν τουλάχιστον νερό δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Ελέγξτε τις πιπεριές συχνά σε περιόδους υπερβολικής ζέστης και ξηρασίας, όταν κάθε φυτό μπορεί να πάρει εύκολα 2 λίτρα του νερού την ημέρα.  Το πότισμα είναι πολύ σημαντικό γιατί λιγότερο νερό κατά την καρποφορία θα έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένη παραγωγή. Αν η θερμοκρασία είναι περισσότερη από 35 βαθμούς Κελσίου τότε ραντίστε τα φυτά με νερό το απόγευμα για να εμποδίσετε την πτώση των ανθέων.

Nashville Farmers Market 4816936592_4070b3acfa_o 112594686_de16fa4795_o 1195825397_87b4d34a52_o





Οφέλη για την υγεία 

Η πιπεριά μας προσφέρει πραγματικά ένα πολύ ευρύ φάσμα των αντιοξειδωτικών. Από την άποψη των συμβατικών θρεπτικών ουσιών, η πιπεριά είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C στα 117 χιλιοστόγραμμα ανά φλιτζάνι. (Αυτό είναι περισσότερο από το διπλάσιο του ποσού της βιταμίνης C που βρέθηκαν σε ένα τυπικό πορτοκαλί.). Η πιπεριά είναι επίσης μια καλή πηγή της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε. Εκτός από αυτές τις συμβατικές αντιοξειδωτικές βιταμίνες, η πιπεριά είναι επίσης μια καλή πηγή του αντιοξειδωτικού ορυκτού μαγγανίου. Επίσης βλέπουμε αντιοξειδωτικά οφέλη να εμφανίζονται έντονα στον τομέα της υγείας των ματιών. Μόνο ένα φλιτζάνι του γλυκού πιπεριού φέτες μας παρέχει 314 μικρογραμμάρια, καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Αυτά τα δύο συγκεκριμένα καροτενοειδή βρίσκονται σε υψηλές συγκεντρώσεις στην ωχρά κηλίδα του ματιού.

Bell Peppers, sliced, red, raw 1.00 cup (92.00 grams) Calories: 29 GI: very low

vitamin C156.6% pantothenic acid5.7%
vitamin A16% vitamin B35.6%
vitamin B615.8% potassium5.5%
folate10.5% vitamin K5%
molybdenum10.2% manganese5%
vitamin E9.6% vitamin B14.1%
fiber7.4% phosphorus3.4%
vitamin B26.1% magnesium2.7%


6432281877_c0e8391f8d_o 6790031435_f26518c8b4_o 2698312163_c307db4c81_o SONY DSC

Συνταγή

Η πιπεριά είναι ένα λαχανικό που δεν με ξετρελαίνει ιδιαίτερα. Θυμάμαι πάντα τον εαυτό μου από μικρό παιδί να της βγάζω ακόμα και από την πίτσα. Μεγαλώνοντας προσπάθησα να την εντάξω στην διατροφή μου μέσα σε σαλάτες, γεμιστά κλπ, αλλά και πάλι δεν δηλώνω φαν. Η πιπεριά όμως είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνη C και βιταμίνη A και μόνο για αυτόν το λόγο πρέπει οπωσδήποτε να τις τρώμε. Στην προσπάθεια μου να βρω τρόπους να μαγειρεύω την πιπεριά ανακάλυψα μία συνταγή που πραγματικά την πρώτη φορά που την έφτιαξα έφαγα όλο το ταψί, έτρωγα τις πιπεριές και δεν πίστευα ότι ήμουν εγώ. Θα χρειαστούμε μερικές πιπεριές κέρατο.
Τυρί φέτα
Μουστάρδα
Μαϊντανό
Πιπέρι
Μια ντομάτα
1 λεμόνι
Λίγο λάδι
Σε ένα μπολ θρυμματίζουμε τη φέτα, ρίχνουμε 2 κουταλιές μουστάρδα, τον ψιλοκομμένο μαϊντανό, τον χυμό του λεμονιού, το πιπέρι και ανακατεύουμε. Κόβουμε τις πιπεριές στην μέση, βγάζουμε τα σπόρια, και τις αραδιάζουμε σε ένα ταψί. Πάνω σε κάθε πιπεριά βάζουμε λίγο από το μείγμα μας και από πάνω ένα με δυο κομμάτια από την ντομάτα μας. Όταν τελειώσουμε με όλες τις πιπεριές, ραντίζουμε με λίγο λάδι.

Τις βάζουμε στο γκριλ και σε 10 με 15 λεπτά οι πιπεριές είναι έτοιμες.

ΠΗΓΗ Συνταγής