Το κρεμμύδι (Alliumcepa), είναι το πιο ευρέως καλλιεργούμενο είδος του γένους Allium. Γνωστό και με τα ονόματα κρόμμυον ή Άλλιον το κοινό. Τα κρεμμύδια είναι εγγενές στην Ασία και τη Μέση Ανατολή και έχουν καλλιεργηθεί για πάνω από πέντε χιλιάδες χρόνια. Τα κρεμμύδια είχαν ιδιαίτερη αξία για τους Αιγύπτιους. Όχι μόνο τα χρησιμοποιούν ως νόμισμα για να πληρώσουν τους εργάτες που έχτισαν τις πυραμίδες, αλλά τα τοποθέτησαν επίσης στους τάφους των βασιλέων, όπως Τουταγχαμών, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν αυτά τα χαρίσματα και τη  πνευματική σημασία μαζί τους στη μετά θάνατον ζωή.

Τα δάκρυα που έχουμε όταν καθαρίζουμε ένα κρεμμύδι οφείλονται στο αιθέριο έλαιο που περιέχει αλλά αυτό μπορεί να αποφευχθεί αν το καθαρίσουμε σε μία κούπα από νερό.

Onion-Row1 Allium_sativum_003 alliumOnion-Planting





Τα κρεμμύδια καλλιεργούνται τον Ιανουάριο ή και Φεβρουάριο πολύ εύκολο να αναπτυχθούν, λόγω της ανθεκτικότητα τους. Σας προτείνουμε να χρησιμοποιείτε κονάρι, (μικροί βολβοί) το οποίο μπορεί να φυτευτεί χωρίς ανησυχία. Πως μπορούμε να παράγουμε το κονάρι; Πρώτα παράγουμε το σπόρο φυτεύοντας ένα μεγάλο ξερό κρεμμύδι το οποίο θα βλαστήσει και στη μέση θα αναπτύξει ένα κορμό ο οποίος θα ανθίσει και θα γίνει σπόρος. Το σπόρο αυτό τον φυτεύουμε τον Μάρτιο και το κονάρι θα είναι έτοιμο τον Αύγουστο.  Αν φυτέψουμε το κονάρι τον Οκτώβριο τότε θα έχουμε χλωρά κρεμμύδια την άνοιξη ή αν φυτέψουμε τον Ιανουάριο θα έχουμε ξερά τον Αύγουστο. Το έδαφος πρέπει να είναι ελαφρύ πλούσιο σε οργανικές ουσίες για να μπορεί εύκολα να αναπτυχθεί ο βολβός και να είναι ομοιόμορφος. Τα κρεμμύδια τα οποία θα διατηρήσουμε ξερά  τα μαζεύουμε όταν τα φύλλα τους είναι κίτρινα και γέρνουν προς το έδαφος.

Συστατικά

Onions
1.00 cup raw
160.00 grams
64.00 calories
Nutrient Amount DV
(%)
Nutrient
Density
World’s Healthiest
Foods Rating
vitamin C 11.84 mg 19.7 5.6 very good
fiber 2.72 g 10.9 3.1 good
molybdenum 8.00 mcg 10.7 3.0 good
manganese 0.21 mg 10.5 3.0 good
vitamin B6 0.19 mg 9.5 2.7 good
folate 30.40 mcg 7.6 2.1 good
potassium 233.60 mg 6.7 1.9 good
tryptophan 0.02 g 6.2 1.8 good

World’s Healthiest
Foods Rating
Rule
excellent DV>=75% OR
Density>=7.6 AND DV>=10%
very good DV>=50% OR
Density>=3.4 AND DV>=5%
good DV>=25% OR
Density>=1.5 AND DV>=2.5%

red-onions1Οφέλη για την υγεία

Τα κρεμμύδια, όπως και το σκόρδο, είναι μέλη της οικογένειας Allium, και τα δύο είναι πλούσια σε θειούχες ενώσεις οι οποίες είναι υπεύθυνες για τις μυρωδιές τους και για τις πολλές από ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Μελέτες δείχνουν το κρεμμύδι να είναι μια τροφή που παρέχει προστασία για τα αγγεία της καρδιάς και του αίματος, όταν καταναλώνονται σε μια διατροφή που είναι πλούσια σε λαχανικά και φρούτα. Τα οφέλη του κρεμμυδιού σε αυτό το πλαίσιο βοηθά στην πρόληψη της καρδιακής προσβολής. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι το κρεμμύδι μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της οστικής πυκνότητας μας και μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τις γυναίκες  που είναι σε ηλικία εμμηνόπαυσης που βιώνουν την απώλεια της οστικής πυκνότητας. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι γυναίκες που έχουν περάσει στην ηλικία της εμμηνόπαυσης μπορεί να είναι σε θέση να μειώσουν τον κίνδυνο κατάγματος του ισχίου με συχνή κατανάλωση κρεμμυδιών. «Συχνή» στο πλαίσιο αυτό σημαίνει κατανάλωση κρεμμυδιού σε καθημερινή βάση! Το κρεμμύδι έχει επανειλημμένα αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο από διάφορες μορφές καρκίνου, ακόμα και όταν το καταναλώνουμε μόνο σε μέτριες ποσότητες. “Μέτρια” σημαίνει γενικά 1-2 φορές την εβδομάδα, αν και σε ορισμένες μελέτες έχει χρησιμοποιηθεί για να σημαίνει μέχρι 5-6 φορές την εβδομάδα. Καρκίνος του παχέος εντέρου, του καρκίνου του λάρυγγα, των ωοθηκών είναι οι τύποι καρκίνου για τον οποίο ο κίνδυνος μειώνεται μαζί με μέτριες ποσότητες κατανάλωσης  κρεμμυδιού.

Πώς να απολαύσετε

Λίγες γρήγορες  ιδέες σερβιρίσματος

Συνδυάστε ψιλοκομμένα κρεμμύδια, ντομάτες, αβοκάντο, jalapeno ( τσίλι πιπέρι ) – Dipguacamole.

Για να ζωντανέψει το απλό ρύζι, σοτάρετε με κρεμμυδάκια και σουσάμι.

Σοτέ κρεμμύδια μπορούν να ενισχύσουν τη γεύση ή σχεδόν οποιοδήποτε πιάτο λαχανικών.

Απολαύστε μια κλασική ιταλική σαλάτα- κομμένα σε φέτες κρεμμύδια, ντομάτες, τυρί μοτσαρέλα και ραντισμένο με ελαιόλαδο.