My broccoli plant 10895306213_c059ac7d08_k 314088675_d59ed7cfa8_o 2638500179_97a28ef3c1_o





Το μπρόκολο (Brassicaoleracea) είναι ένα λαχανικό που ανήκει στην οικογένεια Σταυρανθών  ( Κραμβοειδή ). Το μπρόκολο έχει τις ρίζες του στην Ιταλία. Στους αρχαίους ρωμαϊκούς χρόνους, εξελίχθηκε από άγρια λάχανα. Έχει εξαπλωθεί στην Εγγύς Ανατολή, όπου εκτιμήθηκε για τα βρώσιμα κεφάλια του. Το μπρόκολο έχει μια αναζωπύρωση στη δημοτικότητα του για την υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες και αντικαρκινικές ουσίες.

Καλλιέργεια μπρόκολου

Το μπρόκολο χρειάζεται δροσερό καιρό, ηλιόλουστες θέσεις, νερό, έδαφος  πλούσιο σε οργανική ύλη. Φυτέψτε τα μπρόκολα σας, όπου έχει τουλάχιστον 6 ώρες ηλιοφάνεια καθημερινά και έχει γόνιμο, καλά στραγγιζόμενο, υγρό χώμα. Εδαφοκάλυψη από άχυρο θα βοηθήσει να κρατήσει το έδαφος δροσερό και υγρό. Το ρΗ του εδάφους πρέπει να είναι μεταξύ 6,0 και 7,0 για την καλύτερη ανάπτυξη και για την αποθάρρυνση ασθενειών. Τα μπρόκολα αναπτύσσουν μεγάλα και φαρδιά φύλλα γύρω από τον κορμό τους. Τα μπρόκολα συνήθως φυτεύονται σε σειρές. Η απόσταση φυτού από φυτό στην ίδια σειρά είναι 30 με 60 εκατοστά. Η απόσταση των σειρών μεταξύ τους είναι 60 με 90 εκατοστά.

Καλλιέργεια από σπόρο. Η καλλιέργεια από σπόρο ξεκινά στα μέσα Ιουλίου και είναι καλύτερα να φυτέψετε τους σπόρους σας σε σπορείο. Οι σπόροι θα βλαστήσουν και θα είναι έτοιμοι σε 5-6 εβδομάδες για μεταφύτευση στο σημείο όπου θα αναπτυχθούν.

Καλλιέργεια από σπορόφυτα. Η καλλιέργεια από σπορόφυτο ξεκινά αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι και αρχές Οκτωβρίου. Είναι καλύτερα να φυτεύουμε λίγα κάθε βδομάδα για να έχουμε για μεγαλύτερη περίοδο και να μην αναπτυχθούν όλα ταυτόχρονα.

Συγκομιδή μπρόκολου. Το μπρόκολο θα είναι έτοιμο για συγκομιδή γύρο στις 15-18 εβδομάδες αν είναι από σπόρο και 11-14 αν είναι από σπορόφυτο. Η συγκομιδή γίνετε πριν η κεφαλή αρχίσει να ανθίζει όταν ακόμα είναι σφικτή και μαζεμένη.

3421227155_e2cc1133fb_o

7572101152_dc6f34bacd_k 4411463053_7f7f5707cd_o 5923802347_1ef02c8116_oΟφέλη και διατροφική αξία του μπρόκολου

  • Το μπρόκολο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης, αν θα το μαγειρέψετε στον ατμό. Οι φυτικές ίνες που σχετίζονται με στοιχεία στο μπρόκολο κάνουν καλύτερη δουλεία μαζί με τα χολικά οξέα στο πεπτικό σύστημα σας όταν γίνουν στον ατμό.
  • Το μπρόκολο έχει μια ισχυρή, θετική επίδραση στο σύστημα αποτοξίνωσης του σώματός μας, και οι ερευνητές έχουν εντοπίσει πρόσφατα ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους αυτό το όφελος. Glucoraphanin, gluconasturtiian, και glucobrassicin είναι 3 γλυκοζινολικά φυτοθρεπτικά συστατικά που βρέθηκαν σε ένα ειδικό συνδυασμό στο μπρόκολο. Αυτό το δυναμικό τρίο βρίσκεται σε θέση να υποστηρίξει όλα τα βήματα στην διαδικασία αποτοξίνωσης σώματος, συμπεριλαμβανομένης της ενεργοποίησης, εξουδετέρωση, και την εξάλειψη των ανεπιθύμητων μολυσματικών παραγόντων.
  • Το μπρόκολο είναι μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή των φλαβονοειδών που ονομάζεται kaempferol. Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει την ικανότητα του kaempferol να μειώσει την επίδραση των ουσιών που σχετίζονται με αλλεργία στο σώμα μας. Αυτή η kaempferol βοηθά να εξηγήσουμε τα μοναδικά αντιφλεγμονώδη οφέλη του μπρόκολου, και θα πρέπει επίσης να ανοίξει την πόρτα σε μελλοντικές έρευνες σχετικά με τα οφέλη του μπρόκολου για υποαλλεργική διατροφή.
  • Υπάρχουν επιστημονικές ενδείξεις ότι το μπρόκολο έχει προληπτικές αντικαρκινικές ιδιότητες. Το μπρόκολο περιέχει ορισμένες χημικές ουσίες που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο του καρκίνου του παχέος εντέρου ή άλλων μορφών καρκίνου.

6777636428_61ffb0de0b_b OLYMPUS DIGITAL CAMERA 3729892755_ec6cbdb19e_b 4275337802_02c84011eb_bΣυστατικά ( 1/2 φλιτζάνι μαγειρεμένο φρέσκο μπρόκολο )

Θερμίδες 23

Οι φυτικές ίνες 2,4 γραμμάρια

Πρωτεΐνη 2,3 γραμμάρια

Υδατάνθρακες 4,3 mg

Β-καροτένιο

Βιταμίνη C 49 mg

Φολικό οξύ 53,3 νανογραμμάρια

Ασβέστιο 89 mg

Σίδηρος 0,9 mg

Συνταγές

Για να κερδίσετε τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του μπρόκολου θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το βρασμένο μπρόκολο χάνει μέχρι και το 66% των συστατικών του ενώ σε χύτρα πίεσης μόνον το 47%. Μόνον σε ατμό το μπρόκολο χάνει τις λιγότερες από τις ωφέλιμες ουσίες του. Ιδιαίτερη προσοχή επομένως στο μαγείρεμά του, αφού η υψηλή θερμοκρασία καταστρέφει πολλά από τα πολύτιμα συστατικά του.


Υλικά

*500 γραμμ. σπαγγέτι

*300 γραμμ. μπουκετάκια μπρόκολο

*2 σκελίδες σκόρδο

*Λίγο ελαιόλαδο

*Αλάτι- πιπέρι

Παρασκευή

1. Βράζετε το μπρόκολο σε καλά αλατισμένο νερό μέχρι να μαλακώσει καλά. Με μια τρυπητή κουτάλα το βγάζετε από το νερό και στο ίδιο νερό βάζετε τα σπαγγέτι να βράσουν.

2. Τα αφήνετε να βράσουν με βάση τις οδηγίες του πακέτου και μόλις είναι έτοιμα τα σουρώνετε και τα κρατάτε ζεστά.

3. Στο μεταξύ, σε ένα βαθύ τηγάνι ζεσταίνετε το λάδι και σοτάρετε το σκόρδο και το μπρόκολο, προσθέτοντας λίγο πιπέρι.

4. Μόλις ροδίσει το σκόρδο και αρχίσει να τηγανίζεται το μπρόκολο τα ρίχνετε μέσα στα μακαρόνια.

5. Σερβίρετε αμέσως.

*Αν δεν νηστεύετε μπορείτε να γαρνίρετε με μπόλικη φρεσκοτριμμένη παρμεζάνα!

ΠΗΓΗ για Συνταγή